15 Ağustos 2018 Çarşamba

Fotoğrafta Isınma Hareketleri



Fotoğrafa Isınmak






Ağustos'un on beşi oldu ve ben yeni bir şeyler yazabiliyorum. Üstelik üzerinde düşündüğüm yazılardan biri de değil.
 Cumburlop gelişen ve blogu çok boş bıraktım iç sesinin verdiği huzursuzlukla yazılan bir yazı...
Velhasıl kelam fotoğrafa ilgi duyan bir çok arkadaşımız nasıl bir eğitim almalıyım? Eğitim almalı mıyım? Nereden almalıyım? tarzında çok düşünüyor, hissediyorum.
Öncelikle nüfus artışına dayalı gelişen bir eğitim şart değil. Bunu sadece fotoğraf için demiyorum. Eğitim önce insanın kendini eğitmesidir. Zaten en kalıcı eğitim budur. 
-Konuyu saptırmadan yazamıyorum. Yine ortalığı çok dağıttım. Özür!-
Neyse efendim şimdi 1.plan eğitim alma şansınız yoksa neler yapabilirsiniz''e dair olsun. Olsun mu?







Plan 1

1111111111111 

Öncelikle özellikle fotoğrafa dayalı sosyal medyaları; 500px   flickr  EyeEm Pinterest 
Ve sadece fotoğraf için olmayan sosyal medyalarda da fotoğrafa dair olan hesapları mercek altına almak. Çünkü görmek gözünüzü geliştirir.

222222222222

Fotoğrafa dair kitaplar okumak. Yalayıp yutmak. Kemirmek. Notlar almak.
Ve dergiler. Mesela ben Digital SLR dergisinin abonesiyim. Her ay farklı fotoğraf alanlarını inceleme fırsatım oluyor. Ayrıca özel sayıları çok kullanışlı. Şahsen ben Canon özel sayısı ile makinemi daha daha yakından tanıma fırsatı bulmuş idim.

333333333333

Kamerayı elden bırakmamak. Rafa kaldırmamak. Fotoğraf çekmek için dışarı çıkmayı beklememek. Aynı şehir, aynı mekan diye kamerayı evde bırakmamak. Ve insanların otu böceği çekiyorsun yav yiter demesine aldırış etmemek. 
Evde bile çekilebilecek o kadar çok o kadar çok şey var ki. Hatta eviniz, odanız müsaitse kendinize mini bir stüdyo oluşturabilirsiniz. Çünkü yeter ki isteyin.

444444444444

Fotoğrafçı arkadaş çevresi. Yok instaya atacam çek diyen değil, birlikte fotoğraf gezisi yapacağınız arkadaşlar. Tamam biraz zor. Anlaşması var, kafa uyumu var, zaman denk gelmesi var. Var da var anasını ama imkansız mı? Değil.
Mesela benim  (yine kendinden örnek veriyor ooof demeyin ltfn)  geçen seneki oda arkadaşım Şüheda instagram adıyla @suhedast  bu minvalde bir arkadaşım idi. Beraber hafta sonu gidilecek konumlar belirleyip güzel fotoğraflar yakaladığımız doğrudur.

555555555555

Hiçbir workshopu, söyleşiyi, sergiyi kaçırmamak. Özellikle Fujifilm bu konuda çok etkinlik düzenliyor. Ben Fujifilm Bursa ile bir workshopa katıldım. Verimli geçti. Tabi biraz ürün yerleştirme içeriyor. Mesela Fujifilm xt-20 aklımda kalmadı değil yani...

6666666666666

Youtube kanalları. Bu kanalları tek bir yazıda yazacaktım ama kader bu yazının içinde olmakmış. Youtube'da müzikten grafik tasarıma, spordan fotoğrafa bir çok dalın eğitim videoları ile dolu. Hele ki fotoğraf bu dallardan en ağır olanı. Yabancı yerel birçok kanal var. Youtube'da dikkat etmemiz gereken kaliteli kanalları keşfetmek. Zira ben vaktimi basit kanallarla kaybetmek istemem. O zaman ortaya karışık fotoğrafa dair Youtube kanalları listesi;
*Elde bulunan imkanlarla neler yapılabilir''ci iseniz mutlaka takip etmeniz gereken bir kanal. Profesyonel, orta sınıf, yeni başlayanlar olarak oynatma listeleri mevcut.
*Ünlü fotoğrafçıların fotoğrafa bakış açıları, teknikleri hakkında fotoğraf sanatçısı Ted Forbes tarafından açılan kanal
*Fotoğrafa dair satın alma rehberi ve yeni başlayanlar için rehber olan Eğitici Tina oynatma listesi ile
*Türk fotoğraf kanallarından kısa ve öz videoları ile
*İlginç konuların kamera arkasını merak mı ediyorsunuz? O zaman
*Fotoğrafa dair olur da akamedisi olmaz mı? En son 1 yıl önce video koydular. Var olan videoları çok güzel. Bi mucize olsun devamı gelsin nolur
*Alışveriş siteleri de var, Youtube kanalları da. Alışveriş için pahalı ama Youtube için izlenilesi
***

Netice-i meram bu maddeler ısınma hareketlerinde çok verimli ve sizi bir hayli götürür.


Plan2 ''de eğitim alma şansı olanlar için yazalım. Aman ne yazıcam ya onlar hocalarına sorsunlar.










20 Temmuz 2018 Cuma

Urbex


Uzun Haliyle Urban Exploration 

Türkçesiyle Kentsel Keşif



Her güzel köşebaşını bir fotoğrafçının çevirdiğini hatta bazı köşelerde sıralar oluştuğunu gördükçe  deklanşör sesi değmemiş yerler aramaya başlar olduk. 

Urbex de tam burada devreye giriyor. Kentin geri dönüşüme atılan mekanlarına keşif gezisi.

 Birrazçık tehlikeli olabilir. Aslında işe renk katan da bu tehlike. Tehlikeye rağmen riskleri bilerek geri durmamak... 

Tabi ki tedbirsiz değil. Ne zaman bir tedbirsizlik yapacak olsam aklıma şu söz geliyor; '' Tedbir akıllı insanın sigortasıdır.'' 

Bir de şey var tedbirini aldıktan sonra içsel bir güven oluşuyor. O güven olduktan sonra rahatsız edici durumlar olsa bile biliyorsun ki takdir-i ilahi... 
(İlahiyatçı urbexi anlatırsa bu kadar olur zaten asjdfdhds)

Urbex için ben Mudanya/Tirilye'de bulunan Taş Mektebi seçtim. Restorasyona alınmış ancak henüz başlamamıştı. Eski, güvenlikli ve keşfedilmeyi bekliyor. 


Peki başka nerelerde urbex yapılabilir?


-Eski fabrikalar (yanıma bir arkadaş bulur bulmaz bir fabrikaya dalmayı düşünüyorum)
-Şehrin kıyı köşelerindeki kerpiç evler, harabeler
-eski tren garları (Haydarpaşa'ya gittim ancak vaktim kısaydı bir de orası için izin almak gerekiyormuş :( )
-artık kullanılmayan köyler. Şehirden köye göç başladıktan sonra özellikle İç Anadolu'da bazı köyler terk edildi. (Hatta bazılarında korku filmi çekiliyormuş)

Ya tedbirlerimiz?

-Yanınıza biber gazı alabilirsiniz. Özellikle gideceğiniz yer ev tipi bir harabe ise bu tür yerlerde tinerci vs. gibi tiplerle karşılama ihtimaliniz var.
-Yalnız gitmemek. Mümkünse yok mümkünse değil mecbur biri olsun yanınızda. En kötü seninde fotoğrafını çekeceğim deyip bir arkadaşını ikna edebilirsiniz.
-Yüksek katlı binalarda ya da ahşap evlerdeki merdivenler kırmızı alan. Çok çok riskli.
-Girdiğiniz yer fabrika vs. ise ateş,sigara,maytap tarzı gazlı bir şey yakmayın. Hatta kendiniz içinde maske kullanın. Hem gaza hem de toza karşı tedbir almak için.
-Bir de yanınızda fener bulunursa iyi olur.


Bunlarda benim küçük urbeximden...




👹 





👺




👻




👻





👽




💀




👾




👀




💂




💫





🐾





💣





🔭





🔫





🔮






📌📌📌

Temmuz ayının başında yazmayı planladığım yazımı ay sonuna yetiştirdim. Çok büyük kişisel atalete yakaladım. Kurtulmak için çırpınıyorum. Dua edin. Yorum yapın.


9 Temmuz 2018 Pazartesi

Havai Maytap

Usta çek ordan havai bişeyleeer!


Havai fişek ya da havai maytap çekimi


Öncelikle böyle bir çekim yapabilmek için yapmamız gerekenler;

1-Makineyi tripoda yerleştirmek ve objektif üzerindeki görüntü sabitleyici açmak-eğer varsa-

2-Ayarları manuele almak

3-Flaşınızı hep kapalı tutun

4-Negatif pozlama -1 ya da -2 iyi sonuçlar elde etmenize yardımcı olur

5-Tabi kii Sürekli Çekim modu, makineniz ne kadar hızlı çekim yaparsa o kadar güzel sonuçlar

6-ben diyaframı f/8 ve enstanteneyi 1/10 yaptım

7-Düşük Iso candır.







Ben maytap çektim. Maytabı sabitlemeniz lazım. Çok sonradan aklı başına gelen biri olarak keşke toprak dolu çiceksiz bir saksı kulansaymışım dedim, bir minik kavanozun içine koymak yerine.
İşimi gördü ama eğik olması bazı kareler de kesik fotoğraflara neden oldu.







Bir de arka fona dikkat. Mümkünse siyah. Çünkü en güzel o belli ediyor ışığı.
Ve maytap ateşinin etrafa düşme ihtimalini unutmayın.
Ben sandalye kullanmıştım. Sandalye kumaş olduğu için iz bıraktım.
 (Umarım annem yazıyı okumuyordur. Kendisini bloguma abone yapmıştım tüü :P )






Başlıyoruuuuuzzzz...
Seri çekim güzelliği diye bir şey var be abi.
Genel olarak bütün çekilen fotoğrafları ekledim. 
Hepsini numaralandırayım da belki yorum yaparken 5. berbattı 6, 
daha iyi 7. de kameraya acıdım diye yorumlar yaparsınız felan, maksat size kolaylık.








🔮






1






2





3





4





5





6






7





8





9






10




buraya kadardı.
.
.
.
.





30 Haziran 2018 Cumartesi

Kitap Kurdu Problemleri 1

(fotoğraf tam olarak asdjzahaha neyse ki etrafımdaki kitaplar durumu kurtarmış)


Bu yazıya neden böyle bir başlık attım? 


2 aydır kitap yorumları yazmamış olduğum için olmasın!
Evet tam da bu sebepten. Mart ayından sonra hayatım birbirine girdi. Sınavlar, sene sonu, Bursa'dan Kırşehir'e yaptığım minik göç felan felan derken anca kitap okumaya fırsat bulabilirdim. Kitaplarının yorumuna ise eve gelişimin yaklaşık 34.gününde vakit bulabildim. 
Eve geldikten sonra üzerime bir atalet çöktü, üzerinize afiyet baya yatağın aşağısı yukarısı üstü altı demeden yatıyorDum.
Hafiften toparlanma aşamasındayım. 
Bu kısımda kınayacak olan varsa Mabel'den A Canım parçası kendisine armağan olsun. 
Bu ufak tefek bahaneler kısmını fazla da uzatmadan kitaplara üşüşelim?





Sahaftan 4 liraya aldığım tek solukta okunup 40 solukta hazmedilen eser 
Ben çok şey öğrendim.
Bunu bulamazsınız belki ama sahaflarda ne inciler var görüyorsunuz değil mi?







Gezi.
Şehirler ve şehirlerin ruhunu oluşturan insanlar.
Asya; anavatanımız. İnşallah ilerde bu kitabı alıp o şehirleri gezerken tekrar okumak nasip olur.
Yazarı ilk defa okuyorum. Dili çok tatlı geldi. Kendisi program yapımcısı olduğu için kitabı okurken güzel bir seyre dalabiliyorsunuz. 
Yani ben de öyle oldu.
Sevdim!






Hiç sevmedim!
Yazarını araştırmadan başlayıp hayal kırıklığına düştüğüm kitap. büyük düştüm.
bulutlarla alakası yok.
Kendi varoşsal sıkıntılarını yazan bir yazar. Ne kadar yazar?
Oturup tartışabiliriz.







Oh be!
Aliya İzzetbegoviç güzelliği...
Okumadığım bir iki kitabı kaldı.
İslam değişmeli mi?
Yeniden İslam mı Yeni İslam mı? 
Çok güzel sorunlara çok güzel cevaplar bu incecik kitapta.






Biraz da roman havası...
Abbas Maaroufi İranlı meşhur bir edebiyatçı. Biraz çevirmen azizliğine uğramış olsa da dramın dibine vuran -adından da belli olsa gerek- bir kitap.
cep boyunu alıp bir yolculuğa rahatlıkla sığdırabileceğiniz nicelik ve nitelikte.
Türk romanlarına ara vermeyi düşündüğünüz zaman aklınız da olsun.
Ama İran filmlerini hatırlayıp o dehşette bir beklenti içine de girmemek lazım.





Yine yeniden Aliya!
Hem de bu sefer ince,az sayfalı değil de dolu dolu, kalın mı kalın bir kitabıylayım; Özgürlüğe Kaçışım...
Aliya'nın hapis anılarından, hapiste tuttuğu notlardan, mektuplarından derlenmiş muhteşem bir eser.
Hapiste bir insanın düşünerek, düşüncelerle ışıldaması...
ÇOK TAVSİYE!






zerdüşt kim niçeeee?

Bol bol felsefe. Kült eserlerden araya bir iki tane sıkıştırayım derken elime Nietzsche geçti.
Bir Zerdüşt'ün dağda bayırda yolda şehirde konuşmaları, kafayı sıyırışlarını anlatıyor. 
Bazen yok, bazen değil yüzde seksen, cümlelerinin sonu yok. 

Bir anlamı var mı?En azından benim için yok. Niçe yazarken çok anlamlı gibi gelmiş galiba ona.

Bir zamanlar felsefeyi severdim sonra içime realizm kaçtı. Şu an 'hiç olmazsa arada sırada ara, bir alo de' mesafesinde felsefeyle olan ilişkim.
İlerde daha fazla ilgi duyar mıyım? 
Sanmıyorum.





İnsan, insan gibi, insan olarak hür olmasını bilmezse, hür olamazsa, o zaman kurtlar, kuşlar gibi hür sanır kendini.

Sanılardan geçip Hakka yürüyelim.sa.


27 Haziran 2018 Çarşamba

bağzı film ve diziler







BAĞZI
filmlerden







Bir başyapıt. Benim gibi geç izleyecek olanlar pişman olabilir. Herkesin her şeyi bildiği, her şey hakkında bir fikri olduğu bu sıkışık dünyada Chaplin gibi sessiz devrimcilerin var olması çok güzel. 
Ayhh film hakkında bir şeyler demeye gelmiştim konu nelere gitti?
Konular da tatile gitmek istiyorlar.

Film çok güzel.







Kapitalizmime söven antikapitalist olsa bari!
Filmi bitirince uzunca bir vakit bırakçam buraları ben de dağlar gitçem ya demiştim. 
Ana teması kapitalizme sövmek. Tam anlamıyla sövmek. Çünkü çok sövdüğünüz zaman o küfür dönüp bir şekilde sizi bulur ya film de tam böyle. Bence!
 Ve bence de bu yüzdende izlenmeli. 







Çok çok ödüllü diye önerilen dizilerden seçip izlediğim fiyasko, sayko bir film.
Buraya da aman izleyecek varsa 33257623 kez tekrar düşünsün diye ekledim.
Ha ben sayko olan, sonucu olmayan, lan ben şimdi ne izledim dedirten filmleri severim diyorsanız izleyin, çerez niyetine buyurun.


Ve dizilerden






BBC yapımı eski dönem dizisi. mini denecek kadar az bölümlü.
bacımız Dorrit'in hayatını işleyen dizi çok büyük beklentilere cevap verecek kadar olmasa da geçer oy alan bir dizi.






Yeni izlediğim dizi değil zaten öyle oturup 1-2 haftada izleyip bitirebileceğiniz bir dizi değil tahminimce.
Bizde de bir ara Garip Derviş uyarlaması yapılan Monk dizisi dedektiflik dizileri arasında en eğlenceli olanı.
Hemen başlanılası diziler kategorisinde olmasa da listenize ekleyebileceğiniz güzellikte bir dizi.






En güzelini en sona bıraktım.
Taze bitirdim, diyeceğim çok şey var.
Puhu tv'nin yaptığı en güzel dizi.
Zaten Haluk Bilginer tek başına dev kadro. 
Diziyi izlerken Türk dizisi mi izliyorum Yabancı mı diye sık sık yanılgıya düştüm. 
Özenle seçilmiş müzikleri, kıyafetleri ve finaliyle ancak bu böyle bitebilirdi  dedirtmesi..
Taze çıkmışken izleyin derim.
Yaklaşık bir saatlik bölümleri çerez gibi geliyor özellikle bir Türk dizisi olması hasebiyle.


Yeni gözler edindiğimiz nice güzel paylaşımlara...
Böyle bir temenni de bulunma sebebim yeni yaşıma girmem olabilir mi?
Olabilir.

SON BİR ŞEY

Mabel'in yeni çıkan Maya albümünü dinlediniz mi? 
Nasıl buldunuz?