18 Eylül 2017 Pazartesi

Nilüfer Antika Pazarı




Antikaseverler ve vintage furyası koşun gelin; Antika Pazarından bildiriyorum!



Bu Pazar nilüfer agora çarşısı antika pazarına gittim. Bu benim için ilk antika pazarı deneyimi oldu.  Çok tecrübeli eleştiriler yazamasam da acizane gördüklerimi sizinle paylaşmak istedim.





Öncelikle tek gitmeyin mümkünse. Ben tek gitmek zorunda kaldım ve bu yönden biraz sıkıcı oldu. Çünkü bu pazarlar antika sever, eskiye özlem duyan arkadaş ya da arkadaşlarla  üzerinde konuşacağınız,  bilgi alışverişi yapacağınız birçok parçanın olduğunu pazarlardır.


İkincisi olarak fotoğraf makineniz varsa mutlaka ama mutlaka yanınıza alın, yoksa da telefonunuzun şarjı, tam hafızası boş olsun. Çünkü albümünüze almak isteyeceğiniz kareler çok fazla olacaktır; Gramofonlar, tablolar, kameralar, eski oyuncaklar ve bunları satan antikacı amcalar, teyzeler  J




Eskiyi tam zamanlı seven vintage furyasının giderek büyüdüğü zamanlardayız. Artık markalarda  50’lerden 80-90’lara uzanan geniş bir yelpaze ile vintage modasına ön ayak oluyor.  Peki vintage alışverişini nasıl ve nerden yapmak gerekir?



Yurt dışındaki vintage mağazalar yenisini aratmayacak kadar temiz oluyormuş. Fakat ülkemiz için tam olarak aynı şeyi söylemek mümkün değil maalesef. İstanbul  Taksim’de bulunan ikinci el ya da antikacılar da gereken özenini göremiyoruz.



 Bu sırada devreye vintage butikler, mağazalar giriyor. Hijyen açısından tam puan alan butikler de maalesef ki fiyatta abartıya kaçıyorlar. Bazı vintage mağazalar özellikle sosyal medya da adını duyurduktan sonra fiyatlarını daha da yükseğe çekebiliyorlar.
 Ayrıca ‘’ online vintage shopping ’’ denen internet üstünden yapılan antikacılığı hiç tavsiye etmiyorum. Zira gelen ürünün sizi hayal kırıklığına uğratma oranı bir hayli yüksek.



Geriye eski eşya alışverişinde en sağlam yol olarak gördüğüm antika pazarları kalıyor. Buradaki satıcılar ellerindeki ürünleri tanıyor, nereden geldiğini biliyor, hikayesini size anlatabiliyorlar. Zaten o hikayeleri dinlerken alışveriş ortamından sıyrılıyor ve sadece eşya almış olmuyor; birkaç hikayeyi de hava da kapmış oluyorsunuz. Hatta adını yeni duyduğunuz, ilk defa gördüğünüz kullanış amacı farklı olan birçok ürünü de tanıyorsunuz.



Yazının sonunda vereceğim tavsiye benim gibi yapmayıp gitmeden önce bir güzel antika ve vintage araştırmasını yapmanız. Özellikle almak istediğiniz parça hakkında bilgili olmak sizin de hikayeler yazmanıza ve anlatmanıza vesile olur. 




Yazıyı yazarken kulağımda :  Lovéren Track  #1 #2 #3 #4 #5 #6 #7 #8 #9 var idi J











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder